Každá firma se především snaží vydělat co nejvíce peněz. To platí bez ohledu na to, zda se jedná o velkou nadnárodní korporaci, nebo malou rodinnou firmičku. Jen tak totiž může být na trhu úspěšná.
K tomu je však potřeba, aby si zvládla udržet co nejvíce stávajících zákazníků a zároveň lákala stále nové. A to není jednoduchý úkol, zvlášť když vezmeme v úvahu, že konkurence má přesně ten samý cíl. Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je základem úspěchu.
Jednou z těch často používaných je pak rozdávání či prodej nejrůznějších propagačních předmětů. Obvykle se jedná o maličkosti s nízkými výrobními náklady, které však najdou využití, jako jsou třeba tužky, propisky či klíčenky s baterkou.
Zdaleka nejpoužívanějším výrobkem, který má prakticky každá firma, jsou reklamní tašky s potiskem. Tím je nejčastěji název a logo dané firmy, někdy i její heslo či motiv. Najdeme je prakticky v každém obchodě, což má samozřejmě svůj důvod.
Tím není nic jiného, než zvýšení zisku firmy. Princip je poměrně jednoduchý – taška obvykle má na sobě výrazné logo. Když si ji tedy zákazník ponese, všichni jej uvidí. To v nich může probudit zvědavost. Zároveň to v nich zvýší důvěru v daný obchod, neboť vidí, že tam daný člověk nakoupil a je zřejmě spokojený. Tím přibydou noví zákazníci. Tento efekt je ještě prohlouben tím, že tyto tašky často používáme opakovaně.
To však není jediný způsob, jak firmy přichází pomocí tašek se svým logem k penězům. Je totiž uzákoněno, že je firmy musí prodávat. Nesmí je tedy dávat zadarmo. Je to kvůli tomu, aby se snížila jejich spotřeba, a tedy i zatížení přírody plastem.
Zde je ovšem potřeba si uvědomit, že výrobní náklady na tyto tašky nejsou zrovna největší. Rozhodně jsou menší, než je částka, za kterou jsou prodávány. Tím tedy vzniká firmě další zisk. Je tedy jasné, že jim současná situace vyhovuje. A zřejmě tomu tak bude i nadále.